Vraag
Profielfoto van Vincent Frenken
Profielfoto van Vincent Frenken Vincent Frenken 13 mei 2024

Zijn er organisaties in het voorliggend veld die beleid hebben voor cliënten die 1 of meerdere keren, niet komen opdagen voor hun afspraak, zonder afmelding?

Zijn er (creatieve) mogelijkheden om te voorkomen dat clienten zich zonder afmelding niet verschijnen op hun afspraak? 
Zijn er voorbeelden van beleid, zoals - samenwerkingscontract ondertekenen, met voorwaarden voor een prettige/zinvolle samenwerking... 
andere mogelijkheden? 
Omdat het werk zich in het voorliggend veld begeeft, is het het aanbod vrijwillig. Persoonlijk denk ik, dat het niet vrijblijvend mag worden gezien. Benieuwd naar jullie mening/ervaringen/oplossingen  

Motivatie

Soms zijn er dagen, dat van de 6 afspraken er 5 niet doorgaan, omdat de client niet naar de afspraak komt. Een dag met frustratie, waar processen lijken te stagneren.
En ja soms hoort dit gedrag bij de problematiek vd client. Daar is begrip voor. Van de andere kant voelt het ook als een stuk als normaliseren, door er iets tegenover te stellen.
Met name de vanzelfsprekendheid van de client, om gewoon een nieuwe afspraak te maken, lijkt een trend. 

Navraag bij diverse collega's levert een herkenning op. 

Als voorbeeld: Een tandartsafspraak vergeten, wordt beloond met een rekening die achteraf gestuurd wordt. 

Organisatie en/of werkgebied

Maastricht Heuvelland

Beantwoord de vraag van Vincent